Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015

ΤΥΧΑΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ή Η ΚΑΚΙΑ Η ΩΡΑ ?


Μετά από ένα μήνα αναμονής του τελικού πορίσματος και την απόδοση ευθυνών το Δ.Σ του Σ.Ι.Ν αναρωτιέται, καταγγέλλει και απαιτεί: 

Το Δ.Σ του Συλλόγου Ιθακησίων Ναυτικών, με αφορμή την τραγωδία – έγκλημα του πλοίου «NORMAN ATLANTIC» της εταιρείας «VISEMAR di Navigazione S.R.I.» - ναυλωμένο από την εταιρεία «ANEK A.E.» - καταγγέλλει πως πίσω της βρίσκεται το κυνήγι του  κέρδους των εφοπλιστών και η πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα τους. Στη βάση της πείρας που έχει συγκεντρωθεί από τα προηγούμενα ναυτικά εγκλήματα το Δ.Σ. του Σ.Ι.Ν. στηρίζει τον αγώνα των Ταξικών Ναυτεργατικών Σωματείων για τα ζητήματα της ασφάλειας και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η καταγγελία αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία για τα νησιά μας στα οποία (όπως και παντού) οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η ασφάλεια των επιβατών, έχουν αφεθεί στην «αγαθή» πρόθεση των εφοπλιστών.
Το Δ.Σ του Σ.Ι.Ν αναρωτιέται αν ο λόγος που δεν έχουν δοθεί ακόμα απαντήσεις από τις υπεύθυνες αρχές, είναι  η προεκλογική και μετεκλογική ανακατωσούρα που επικρατεί.
Θεωρούμε δε ότι από τις κυριότερες ενέργειες του νέου υπουργού Ναυτιλίας είναι η άμεση διαλεύκανση των πραγματικών αιτιών και η απονομή ευθυνών εκεί που πραγματικά ανήκουν.
Εκφράζουμε τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες των αδικοχαμένων συνανθρώπων μας
 και απαιτούμε:
 -Οι έλεγχοι της αξιοπλοΐας των πλοίων και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών να γίνονται με κρατική ευθύνη και τη συμμέτοχη των ναυτεργατών, των ναυτεργατικών σωματείων
 -Να καθοριστούν νέοι αυστηροί κανόνες ναυπήγησης των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων που θα ενισχύσουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
 -Να καθιερωθεί υποχρεωτικά σύστημα ρυμούλκησης στην πρύμη, έτοιμο για άμεση και εύκολη χρήση και για τα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία.
 -Απαγόρευση  απόπλου των πλοίων, στα οποία υπάρχουν παρατηρήσεις για σοβαρά προβλήματα ασφάλειας, εξασφάλιση της επάρκειας και καταλληλότητας των σωστικών και πυροσβεστικών μέσων.
-Απαγόρευση απόπλου των επιβατικών πλοίων σε περίπτωση κακοκαιρίας και κατάργηση της ρύθμισης που μεταφέρει την ευθύνη στον πλοίαρχο.
 - Άμεσο, ειδικό έλεγχο της αξιοπλοΐας των παρήλικων επιβατικών πλοίων  και των πλοίων που έχουν κάνει μετασκευές.
 -Προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις ανάγκες των πλοίων, υπολογίζοντας την περίπτωση έκτακτων καταστάσεων που οι απαιτήσεις αυξάνονται.
 -Εξασφάλιση ουσιαστικής δημόσιας εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των αξιωματικών και των πληρωμάτων των πλοίων, ειδικό βάρος στην εκπαίδευση για τα σωστικά – πυροσβεστικά μέσα, ειδική φροντίδα για την εξασφάλιση της ελληνομάθειας ως « κοινής γλωσσάς » συνεννόησης.
 - Δημιουργία Σταθμών Έρευνας και Διάσωσης σε νησιά του Βόρειου Αιγαίου, στο Ιόνιο Πέλαγος, στη Μεσόγειο Θάλασσα με διακρατική συνεννόηση.
 -Εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του συστήματος GMDSS (Διεθνούς συστήματος για την ασφάλεια στη ναυτιλία και για τις επιχειρήσεις Ερευνάς και Διάσωσης).



          Δ.Σ.  ΣΥΛΛΟΓΟΥ  ΙΘΑΚΗΣΙΩΝ  ΝΑΥΤΙΚΩΝ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου